Forside > Sydøstlolland Skakklub > Besked til medlemmer
Dansk Skakunion 2.hovedkreds/sls/facts/nyhedsbrev

Døllefjelde 2006-10-06

Den nye sæson startede med et møde hvor klubbens medlemmer besluttede at tilmelde 2 B-hold til den kommende turnering. I alt ønsker 15 spillere at spille på hold, og vi talte om også at tilmelde et C-hold, men hvis alle 3 hold skal spille samme aften, kan det komme til at knibe, da mange er ramt af arbejde og andre gøremål, så det er svært de uger, hvor vi ikke skal spille på tirsdage. Vi har endnu altid stillet med  fuldtalligt hold. Det agter vi at blive ved med. Klubben har et endnu stærkere hold end det, der vandt B-rækken for to år siden, men det er ingen garanti for oprykning, vi gør det så godt vi kan.

Aftenen sluttede med en lynturnering, som fik to vindere John Holst og Sune Jakobsen sluttede lige, Sune havde vundet det indbyrdes parti. En omkamp over to runder sluttede 1-1, og så var tiden gået.

En venskabskamp mod Maribo blev tabt 6½-2½, men mange partier var jævnbyrdige og spændende, så det var en god og lærerig aften. Vi kan også sige det på en anden måde. Maribo sluttede i toppen af A-rækken sidste sæson, vi rykkede ud.

Brydebjerg Skole Skak er på en ekstraordinær generalforsamling blevet lagt ind under Sydøstlollands Skakklub. Derfor er juniortræningen fremover nu sat til kl. 19.00 på klubdagene (tirsdage).

Der er plads til nye medlemmer, begyndere som øvede, alle er velkomne.

kilde: RJ fr 06-10-2006 20:09

Døllefjelde 2006-01-31

Lørdag blev der på Rødby Skole spillet Amtsmesterskab for  skoleskakkens A-hold, som tæller elever fra 0.-10. klasse.

Brydebjerg Skole Skak havde to hold med. Førsteholdet vandt alle sine kampe og alle partier, og blev dermed en sikker vinder mens andetholdet blev nr. 4.

Holdet bestod af Kasper Hansen, Ronni Andersen og Lasse Andersen.

På billedet ses de fra venstre: Ronni, Kasper og Lasse med guldmedaljer om halsen og med vandrepokalen, som siden den gik fra Havneskolen i 2000 ikke har været på andre skoler

kildemateriale: "T&R Jakobsen 31.01.2006"

© 2015 Dansk Skak Union. 2.hovedkreds. Redaktør Jan Ambirk.
Siden er sidst indlæst: 18. februar 2015 kl: 14:19