Forside > Præstø Skakklub > Facts om klubben
Dansk Skakunion 2.hovedkreds/praestoe/info
Præstø Skakklub blev stiftet stiftet 11. oktober 1934

Lidt om Præstø Skakklub

Præstø Skakklub holder til på Fritidscenteret Abildhøjgården, Rugvænget 72, 4720 Præstø.

Klubaften: Mandag kl.: 19.00. Rygning: Rygeforbud i spillelokalet. Vi er ca. 30 medlemmer. Vi stiller med 3 hold i holdturneringen for 2. hovedkreds.

Man behøver ikke at være skakmester for at være medlem, der er plads til alle uanset styrke. Man kan næsten kalde det en seriøs hyggeklub. Vi har et godt klubklima, hvor alle snakker med alle, og hyggen er i højsæde.

Der sker noget hver mandag i klubben. Hvis vi ikke spiller holdkamp eller klubturnering. Så spiller vi grandprix (GP). Der kan alle komme og deltage, og man behøver ikke være med hver gang! Der er også andre tilbud. Vi afholder lynturneringer, knockout turnering og slutter sæsonen af med Gøngeturneringen (EMT). Alle tilbudene vil fremgå i vores aktivitetskalender.

Vi har siden 1989 mødtes hvert år med vores venskabsklub Üetze fra Tyskland , skiftevis hos dem og hos os. Vi spiller en holdkamp og en lynturnering. Arrangementet varer som regel 3 dage omkring august/september. Vi spiller også en turnering som hedder Broturneringen. I den dyster vi mod Vordingborg, Møn samt Nordfalster. Det
foregår omkring december/januar.

I 2003 blev Præstø inviteret til at deltage i den årlige 5-kant's turnering, som afløser for St.Heddinge. Denne turnering var vi så heldige at vinde. De andre deltagende klubber i turneringen er: Østsjælland, Køge, Haslev samt Skovbo.

Hvis man har lyst til at kigge indenfor på vores klubaften, er dette naturligvis helt i orden. Har man lyst til at prøve lykken, er første kvartal gratis!

Formand for Præstø Skakklub
Morten F. Jensen
Februar 2004

kildemateriale: "MFJ 18.02.2004"

© 2008 Dansk Skak Union. 2.hovedkreds. Redaktør Jens Lundberg.
Siden er sidst indlæst: 01. februar 2008 18:45